Září 2010

Troška francouzštiny

27. září 2010 v 18:04 | Michlík |  Hudba
Tuhle písničku jsem dostala za úkol se naučit v zušce. Snad se mi podaří ji nacvičit na absolventský koncert.


Další krásná písnička

27. září 2010 v 17:59 | Michlík |  Hudba

Youtube - Dopis Boha člověku

24. září 2010 v 20:32 | Michlík |  Hudba

Bydlení podle zvěrokruhu XI. - Váhy

23. září 2010 v 0:00 | Michlík
Váhy jsou mistři dekorací ( 23.9. - 23.10.)
Vzdušné znamení, které má ve své symbolice Venuši, ale také noční Večernici. Váhy mají rády tajemno a opar jedinečnosti. Vůně, krása, kvalita a barevnost je jejich doménou. Milují mořskou zeleň, tyrkysové odstíny, vše nachově rudé, teplé, měkké, pohodlné a osobité.

Za svůj interiér jsou schopny doslova utratit i to poslední, aby se mohly reprezentovat svým vkusem, a taky si jej dosyta užít. Nezřídka se obklopují starožitnostmi, stříbrnými doplňky či bronzovými soškami. Jsou schopny tolerovat i ostré hrany, které skvěle dokáží zkombinovat s ostatními kusy nábytku.

Váhy jsou mistři dekorací. Umístí všechno tak, aby jedinečně vyniklo. Těžké závěsy, krajkové záclony, orientální květinové vzory nebo plyš je rovněž jejich vyjádřením pohodlí a luxusního odpočinku. Jsou labužníky, vše si musí dokonale vychutnat a užít dosyta.
Vnitřně jsou Váhy ale dosti starosvětské a konzervativní, což je poměrně paradox. Je to takové jejich malé tajemství.

Nasvícení bytu by mělo být příjemné a zklidňující. Takový prostor je dokonale stabilizuje. Měly by si dopřát pouze světla tlumená a uvolňující.

Nezbytností v bytě je šatna s velkým zrcadlem, kde se Váhy mohou zkrášlit. Vůně orientu a květin jsou jejich doménou. Provoněný byt je přímo nutností. Nesnáší pachy a průvan. Byt by měl být situován na jihozápad nebo západ. S živými květinami by měly šetřit a to především v místnosti kde spí. Je to jejich zvláštnůstka. Tak jako velká citlivost na hudbu a schopnost se u ní dostat do rovnováhy. Tady se naopak hudba do ložnice velmi doporučuje.

Laboratorní úloha 2.

21. září 2010 v 17:42 | Michlík |  Chemie
Téma: Kvantitativní analýza - titrace
Úkol: Zjistit jestli výrobce udává správnou koncentraci konzumního octu.
Pomůcky: kádinka, byreta, titrační baňka, nálevka, stojan, připevňovací svorky (2x)
Chemikálie: ʘ kyseliny octové, ʘ hydroxidu sodného, fenolftalein
Rovnice reakce: CH3COOH + NaOH → H2O + CH3COONa
Výpočty: 1. Trojčlenka
            10% NaOH                            90% H2O
            10g                                         90g
                                                        c =

8% CH3COOH                                              92%H2O
8g                                                       92g
2. noctu = nNaOH
c octu x V octu = c NaOH x V NaOH
V NaOH = 20 ml = 0,02 l
c octu = ?
Postup: 1, sestrojení titrační aparatury
            2, v titrační baňce je hydroxid sodný s fenolftaleinem a v byretě ocet (kyselina octová)
            3, ocet z byrety po malých kapkách překapáváme do hydroxidu
            4, sledujeme barevnou změnu a bod ekvivalence
            5, body 3 a 4 provedeme 3x pro větší objektivitu a správnost
1. 9,5 ml octu
2. 2,9 ml octu
3. 3,5 ml octu

= 5,3 ml
c x 0,0053 = 0,25 x 0,02
                 = 2.66 x 10-3
c = 0,943 mol/l
            6, ověření
Závěr: Zjištěný výsledek nesouhlasí se zjištěnou skutečností. Chyba je pravděpodobně na straně špatného určení bodu ekvivalence.

Laboratorní úloha 1.

21. září 2010 v 17:40 | Michlík |  Chemie
Téma: Kvalitativní analýza
Teorie: Kvalitativní analýza a) ,,suchou cestou ″
1, zkouška pří zahřívání vzorku - látka sublimuje - obsahuje amonné, rtuťnaté soli nebo je to organická látka
- látka v plameni ,,prská ″ (dikripituje) - obsahuje krystalově vázanou H2O
- látka hoří - organická látka
- vybuchuje - dusičnany, chlorečnany nebo organické nitrosloučeniny
- se taví a tuhne ve sklovinu - fosforečnany, boritany
2, zkoušky v plameni - malé množství vzorku vložíme do nesvítivé časti plamene a sledujeme jeho zabarvení
Úkol č. 1: Zjistěte, jak se
v plameni barví kationty Na+, K+, Li+, Ca2+, Sr2+, Ba2+, Cu2+.
Chemikálie: zředěná kyselina chlorovodíková, vzorky příslušných soli
Pomůcky: chemické kleště, kahan, zápalky, kádinky, tuha
Postup: vyžíháme tuhu, vložíme do HCl, mokré do vzorku, do nesvítivé části plamene a pozorujeme zbarvení
Závěr:
Příslušný kation
Zbarvení v plameni
Li+
karmínová
Na+
oranžovožlutá
K+
světle fialová
Ca2+
cihlově červená
Sr2+
purpurová
Ba2+
zelená
Cu2+
modrozelená
Kvalitativní analýza b) analýza ,, mokrou cestou ″ - v roztoku pomocí činidla
Úkol č. 2 a 3: Dle přiložených tabulek důkaz kationtů a aniontů
Úkol č. 4:
Neznámý vzorek
- ,, mokrou cestou ″ - č. 4 (barva zelená)
Ve vzorku jsme našli nikl, protože s (NH4)2S to je černé a s NaOH tvoří zelenou sraženinu.
- ,, suchou cestou ″ - č. 7 - v plameni to žlutozeleně prská → je to Ba


Šok

18. září 2010 v 22:44 | Michlík |  Můj milý deníčku,
Tedy lidi, asi neuvěříte, co se mi stalo.
Moje mamka se na jaře rozhodla, že se zkusí dostat na vysokou školu na dálkové studium psychologie. V přijimačkách je i biologie člověka, proto jsem jí půjčila svůj sešit z prváku.
Letos jsem já přišla do třetího ročníku na střední. Ve volitelných seminářích jsem si mimojiné zvolila i seminář z biologie. Paní profesorka začala opakováním od úplných základů a to od buňky. Zadala nám za domácí úkol si to zopakovat, s tím, že další hodinu si to utřídíme a další týden napíšem písemku.
Začala jsem, proto hledat svůj starý sešit s poznámkami z hodin. Přeci jenom v učebnici všechno není. Nemohla jsem ho však najít. Zapomněla jsem, že jsem ho půjčila mamce. Bavila jsem se sní o tom a ona mi řekla pouze, že se najde.
Celá vynervovaná jsem si půjčila od jedné spolužačky její sešit a v pátek si ho nechala na kopírce ve městě okopírovat.
Dnes dopoledne přišla mamka ke mně do pokoje, kde jsem se učila do společenskovědního semináře, a dala mi na stůl dlouho hledaný sešít z prvácký biologie. Vytřeštila jsem na ni oči. Řekla mi pouze, že se sešit najde a ne, že ho má. Nenaštvalo by to Vás?